شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رییس سازمان تنظیم مقررات:

سند راهبردی روابط عمومی الکترونیک هر چه سریع تر تدوین شود

کرم پور

شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱:۰۰


رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیکی که صبح امروز در محل هتل المپیک تهران آغاز به کار کرد، درباره موضوع ذینفعان روابط عمومی الکترونیکی سخنرانی کرد.

وایمکس نیوز - محمد کرم‌پور، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این مراسم با بیان اینکه تا پایان سال 2010، پنج میلیارد و 300 میلیون تلفن همراه در جهان و در دست مردم وجود داشت، گفت: البته این آمار تا پایان سال 2010 بوده و طبیعتا تا به امروز این تعداد افزایش یافته است؛ تعداد کل پیام‌های کوتاه که در دنیا در سال 2010 توسط مردم تبادل شد، شش میلیارد و 100 میلیون بود و در سال 2010 به ازای هر ثانیه 193 هزار پیامک جابه‌جا شده است.

او با بیان این‌که روند خصوصی ‌شدن از سال 2000 تا2010 کاملا مشهود است، عنوان کرد: نهادهای مختلفی که در جهان وجود دارند، همه به سمت خصوصی‌ شدن پیش می‌روند تا در واقع نهادهای تخصصی واسط بین حکومت، مردم، بهره‌وران و اپراتورها ایجاد شود.

وی هم‌چنین با اشاره به فعالیت اپراتور سوم تلفن همراه گفت: تکنولوژی بحثی است که خود اپراتورها فراهم می‌کنند؛ پروانه اپراتور سوم داده شده و این اپراتور اعلام کرده در خردادماه نسل سوم تلفن همراه را راه‌اندازی می‌کند و راه‌اندازی این نسل از تلفن همراه نیازمند همکاری و کمک دوستان است تا از لحاظ فرهنگی زمینه‌سازی کرده و مردم را برای استفاده از این تکنولوژی آماده کند.

وی تاکید کرد: آماده‌سازی استفاده از این تکنولوژی و کسانی که ذی‌نفع هستند، وظیفه بزرگی بر دوش ما می‌گذارند و اگر نسل سوم را با تکنولوژی پیچیده راه‌اندازی کنیم و مخاطبان را آماده نکرده و زمینه‌سازی فرهنگی را به خوبی انجام ندهیم، مشکلاتی به وجود می‌آید.

کرم‌پور با بیان این‌که اگر پنجره‌های جدیدی را از رویکرد‌ها به روی خودمان باز نکنیم، مطمئنا روند پیشرفت ما کند خواهد شد، و در ادامه با طرح پرسش‌هایی بیان کرد: جایگاه‌شناسی روابط عمومی الکترونیک چیست؟ در حال حاضر چه جایگاهی داریم؟ در زمان شناسایی این جایگاه می‌توانیم روش‌ها و رویکرد‌ها را پیش ببریم و بدون روش‌های نوین روابط عمومی، روابط عمومی الکترونیکی نخواهد بود.

وی با بیان این‌که مردم، حکومت، نهادها، بنگاه‌ها اصناف از جمله ذینفعان عمومی روابط عمومی الکترونیک هستند، گفت: پیشنهاد می‌کنم که دست‌اندرکاران مربوطه به تدوین سند راهبردی روابط عمومی الکترونیک با رویکرد اهداف ذی‌نفعان توجه کرده و هر چه سریع تر آن را تدوین کنند و در واقع نظریه‌پردازی کرده و ذی‌نفع‌شناسی کنند.

 

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو